Wstęp

    Decyzja zapadła. Będę budował Setkę. Czy wezmę udział w regatach Setką Przez Atlantyk, ciągle jeszcze nie wiem. Postanowiłem zdecydować o tym jak będę miał co najmniej 50 % wykonanych prac. Choć myśl o samotnym przepłynięciu oceanu na własnoręcznie wykonanym jachcie jest ciągle i nieustannie paląca :). Dlatego umieściłem licznik odliczający czas do startu regat Setką Przez Atlantyk 2025.

      Będzie to już moja druga przygoda z amatorskim szkutnictwem ponieważ kilka lat wcześniej zbudowałem Pasję 400. Z jednej strony to już jakieś doświadczenie, a z drugiej wiem jak taka budowa potrafi człowieka rozhuśtać. Jednego dnia euforia, entuzjazm i duma, duma, duma, a kolejnego załamka, popełnianie błędów i zmęczenie. 

Z dotychczasowych doświadczeń płynie kilka wniosków:
- Większość etapów jest trudniejsza niż się wydaje ale bywa i odwrotnie,
- Czasami na początkowych etapach wykonanie pracy narzędziem ręcznym jest dokładniejsze i szybsze niż elektronarzędziem,
- Warto sobie robić przerwy żeby praca dawała radość ale przerwy za długie potrafią się niekontrolowanie wydłużać a to znaaaacznie oddala datę wodowania.
- Cytując satyryka - cierpliwość palcem dół wykopie.

Poniżej pierwsze pływania na Pasji 400 - naszym Słoneczniku.




Jakub

Comments

Popular posts from this blog

Etap VI - Zabudowa kokpitu, nadbudówka, laminowanie

Etap V - Laminowanie połączeń, odwracanie, denniki i bulb

Etap IV - Poszywanie

Etap III - Wzdłużniki

# VII - Szpachlowanie, szlifowanie, malowanie

Etap I - Stół i wręgi

Etap II - Heling i stawianie wręgów